NÉGYÉVSZAKBALATON a fenntartható turizmusért

A projekteket esetenként érheti az a vád, hogy szűk időkeretben valósulnak meg, ebből adódóan pedig felmerülhet a kérdés, hogy vajon képesek-e maradandó értéket alkotni. A Gazdaságtudományi Kar (GTK) gondozásában koordinált projekt-főirány esetében megállapíthatjuk, hogy az egyes alprojektek 600 négyzetkilométernyi vízfelületre, 235 kilométernyi parthosszra, nagyságrendileg 260.000 helyi lakosra és sokszorosan ennyi turistára hatnak közvetlen vagy közvetett módon. Mindezt a fenntarthatóság és a „zöldítés” jegyében, kiemelkedő szakmai felkészültséggel és korszerű digitális megjelenéssel, hogy a Balatonhoz látogató különböző célcsoportok a megfelelő időben és megfelelő helyen találják meg a maguk számára értékes tartalmakat.

A negyevszakbalaton.hu weboldal célja a projekt informatív reprezentálása, emellett pedig egy interaktív turisztikai adatbázis felállítása, amelyet a látogatók térítésmentesen használhatnak főszezonon kívüli programtervek böngészésére és összeállítására.

A Veszprém–Balaton térség Budapest után a második legnépszerűbb turisztikai desztináció Magyarországon, ugyanakkor turizmusát tipikusan nagyon erős időbeli szezonalitás (június–augusztus) és földrajzi koncentráció (Balatonfüred, Siófok, Keszthely + Zalakaros, Hévíz) jellemzi. Ez nagyban befolyásolja a térségi vállalkozások hatékonyságát, működési stabilitását.
A Turizmus egész évben alprojekt és a weboldal a Balatonnak és a Veszprém–Balaton térség olyan arcát szeretné bemutatni, amely – a fenntarthatóság és körforgásos gazdaság jegyében – egész éven át változatos programokkal várja a vendégeket.

Ugyancsak a fenntarthatóság jegyében, együttműködések révén olyan vállalkozói/szolgáltatói közösséget alakít ki a Gazdaságtudományi Kar, amelyek segítségével az őszi, tavaszi időszakra is élményekben gazdag lehetőségek kínálhatók a térségbe látogatók számára. A fő cél, hogy a vendégek ne csak nyáron gondoljanak a balatoni aktivitásokra, hanem a főszezonon kívül is. Ezen túlmenően a körforgásos gazdaság alapjainak a Balaton térségben történő meghonosításának elősegítése is kiemelt projektcél. Ha a vendégek és a helyiek a helyi vállalkozásoktól szerzik be az élelmiszereket, fogyasztási cikkeket, annak következtében megerősödhetnek a vállalkozások. Így a fiatalok jó eséllyel helyben maradnak, családot alapítanak, más szolgáltatók is megélnek, még több vendég érkezik a térségbe, amelynek így lehetősége van gazdaságilag is erősödni.

A honlap

A negyevszakbalaton.hu weboldal három fő tematikában csoportosítja a kínált tartalmakat. A KÖRFORGÁSOS GAZDASÁG menüpont alatt különböző edukatív és interaktív tartalmak találhatóak, az alapfogalmakon, és a piaci szereplők számára fontos naprakész ismereteken túl a körforgásos gazdaság és a turizmus közti kapcsolatot is mélyebben megismerhetik az érdeklődők.
A „Szemléletformálás” almenüpontban középiskolásoknak és egyetemistáknak szóló versenyfelhívások és beszámolók találhatók.

A Gazdaságtudományi Kar kommunikációs stábja kiemelt figyelmet fordított a minőségi videós tartalomgyártásra, amelyek hanganyagai podcast csatornán is helyet kaptak, így egy olyan omnichannel marketingstratégia körvonalazódik a projekt eredményeinek publikálására, amely nagy mértékben segítheti az információk terjedését és online beágyazottságát.

A NÉGYÉVSZAKOS PROGRAMOK menüpont a legkiemeltebb tartalmi szolgáltatása a honlapnak. Itt élménycsomagok, látnivalók és kirándulási tippek kaptak helyet, amelyek szisztematikusan, területi és célcsoporti bontásban kínálnak változatos programlehetőségeket Balaton szerte, főszezonon kívüli utazóknak.

A „Négy évszakos programok” menüpontban a felhasználók számára 20 különböző élménycsomag került kialakításra. Közülük 10 db Gyermekes családoknak és 10 élménycsomag Felnőtteknek, amelyek mind mozgalmas és élménydús programokat kínálnak az őszi és a tavaszi időszakban, illetve négy évszakon át. Az élménycsomagokat bemutatandó 2021-2022-ben videós anyagok készülnek el, amelyek a leírások mellett mozgóképben is bemutatják az egyes élménycsomagok elemeit.

Az élménycsomagokon túl látnivalók szerint is listázhatók a programlehetőségek, sőt külön kiemelten kerékpáros, illetve gyalogtúra tippeket is olvashatnak az érdeklődők az almenüpontokban. Fejlesztés alatt áll továbbá a honlap azon része, amelyben a felhasználók saját maguk tervezhetik meg egyéni élménycsomagjaikat, sőt felvehetnek kedvenceket is saját listájukra. Ezt a fajta perszonalizációt marketing szempontból és a fogyasztói magatartás trendeket figyelembe véve is fontosnak tartja a projekt.

neb2


FENNTARTHATÓ FESZTIVÁLOK néven egy érdekességekkel és tudatosságra ösztönző tippekkel tűzdelt blokk kapott helyet.

A turizmushoz szinte esszenciálisan hozzátartoznak a különböző rendezvények, fesztiválok, bornapok-hetek, amelyekben a Balaton térségben sincsen hiány. Emiatt fontos célkitűzés volt a honlap szerkesztésénél, hogy jelenjen meg ezeknek a szerveződéseknek is egy fenntartható műfajban történő bemutatása. Az almenüben érdekességeket olvashatnak a látogatók a „zöld” fesztiválokról, megtudhatják, hogy hogyan legyenek tudatos fesztiválozók és egy fenntartható fesztivál körképet is összegyűjtöttek szakértő kollégák, hogy megkönnyítsék az igazán tudatos fogyasztók dolgát, valamint a rendezvényszervezőknek ajánlott 18 tippet tartalmazó fenntartható fesztiválszervezői kézikönyv is megtalálható.

 

neb3